Daca esti blogger sau ma rog, te invarti in mediul online tot auzi intrebarea asta peste tot. Auzi si solutia de altfel, de multe ori sub forma generica, cum ar fi colaborari, adsense, afiliere etc. Mai detaliat de atat insa, de obicei nu prea scrie nimeni si am zis ca e cazul sa rezolvam asta. Articolul de astazi iti arata cum sa faci bani cu blog-ul tau si iti voi explica pas cu pas, ce ai de facut si cum functioneaza astfel incat sa iti poti monetiza blog-ul.
Si platforma despre care vorbesc este Advertoriale.eu. Este o platforma care intermediaza interactiunea dintre brand-uri si bloggeri. Si este o platforma foarte utila pentru un blogger pentru ca prezinta cel putin doua avantaje fata de alte platforme de blogging.
Primul avantaj: de obicei, in alte platforme (atat din tara cat si din afara) sistemul este urmatorul. Exista un panel dedicat bloggerilor, acolo iti inscrii blog-ul si iti stabilesti un pret pentru publicare, scriere si publicare, banner etc. Depinde de complexitatea platformei dar si de ce anume folosesti sau faci tu pe blog-ul tau. Apoi astepti sa primesti articole.
Practic, e ca si cum ai da un anunt la mica publicitate sa spunem asa si astepti sa te angajeze cineva.
Aici insa, sistemul este total invers. Odata acceptat in platforma, ai acces la joburile prezente si totul este transparent. Vezi din start tot ce ai nevoie sa stii cum ar fi:
- brand-ul – pentru cine e campania
- brief-ul – cerintele tehnice cum ar fi link-uri, cuvinte cheie daca e cazul etc.
- fee-ul tau – cat primesti daca articolul tau este acceptat
Evident, nu te obliga nimeni sa accepti un job. Iti alegi job-urile la care vrei sa participi, aplici si scrii.
Al doilea avantaj: NU este un concurs. Inca o data, aceasta nu este o platforma dedicata concursurilor de blogging. Si acelea sunt binevenite si au rolul lor, nu ma intelege gresit, nu le blamam. Insa un concurs este exact ce ii spune numele: un concurs. Asta inseamna ca participarea este un risc, pentru ca poti pierde si nu castigi nimic.
Aici, nu se pune problema de asa ceva. Esti platit in mod cert, cata vreme articolul tau este acceptat.
Ok cum ma inscriu?
Accesezi imaginea de mai jos si urmezi pasii de acolo.
Simplu, nu? Da dar hai sa discutam un pic ce inseamna pasii de acolo. Pentru ca sunt niste conditii sa fii acceptat in platforma si ar fi bine sa te asiguri ca le indeplinesti inainte sa aplici.
Hai sa le luam pe rand si sa vedem ce inseamna:
- Ai un blog de calitate – din punctul meu de vedere asta inseamna ca ai continut original (nu faci munca de traducere, imbinare si reformulare – cum se mai intampla), aduci aport si ceva de valoare cititorului, stii sa scrii corect (evident, mici greseli mai facem cu totii), limbajul este unul decent – eu asa o vad. Pentru ca eu ca brand, nu as vrea sa apar pe un blog unde predomina anumite parti anatomice.
- Blogul tau este self-hosted – adica ai un domeniu propriu. Daca ai un blog de tip: blog.wordpress.com; blog.blogspot.com etc. (sunt o gramada de astfel de platforme) nu esti eligibil. Si asta pentru ca brand-urile cu care colaboreaza aceasta platforma, au nevoie de link-uri pentru ceea ce se numeste SEO. Un blog care nu este self-hosted, NU prea este de ajutor din punct de vedere SEO (atentie! eu nu spun ca nu poate livra un continut de calitate, este o chestiune tehnica aici).
- Blogul tau nu este creat special pentru advertoriale – in breasla exista un termen pentru astfel de site-uri, se numesc ferme de link-uri si toata lumea se fereste de astfel de site-uri. Sunt site-uri create special pentru a se publica advertoriale in masa pe ele. Asta le scade mult, extrem de mult din valoare, pentru ca google le poate lua la ochi ca fiind centre de spam. De asemenea, un link de pe un astfel de site nu prea te ajuta, pentru ca este un link slab. De asta, este recomandat ca la un articol de tip advertoriale sa ai 2 sau 3 articole „normale”. Foarte important sa respecti proportia.
- Domeniul blogului tau are o vechime de peste un an – cam la fel cu punctul 2. Tot o treaba tehnica, un site mai tanar de atat, nu prea valoreaza multe in ochii domnului google. Ca atare, un link plasat pe un astfel de site, nu e de mare ajutor.
Restul conditiilor sunt self-explanatory, asa ca nu mai insist cu ele. Din punctul meu de vedere, la conditia de mai sus as adauga si activitatea pe blog. Trebuie sa te tii de treaba, sa postezi constant. Sfatul meu este sa-ti faci un program si sa-l respectiv, macar 9 din 10. De exemplu, eu am hotarat ca am timp pentru trei articole pe saptamana si mi-am facut un program in acest sens.
Inca ceva, ai grija si sa fie cat de ok se poate din punct de vedere tehnic – sa se incarce rapid, sa arate bine, sa fie optimizat si updatat etc. Ca sa fac o paralela, daca intri intr-un magazin darapanat, saracacios (in sensul de putine produse), unde nici casa de marcat nu prea merge, mai intri si a doua oara?
Cam asa se pune problema si cu un blog. Fa din el cea mai buna varianta de care esti capabil in acel moment! Respecta-ti blogul, respecta-ti munca, respecta-ti investitia. Ofera ce poti tu mai bun, fii cinstit si vei avea parte si de lucruri faine.
Recapitulare
Ca sa iti monetizezi blogul prin platforma advertoriale.eu ai nevoie ca acesta sa fie compatibil cu punctele explicate mai sus. Daca este totul ok, completezi formularul asa cum este specificat si astepti sa primesti aprobarea in platforma. Odata aprobat, mai poti adauga si un alt blog in platforma daca ai mai multe (eu de exemplu am doua bloguri).
Ulterior, esti liber sa incepi treaba si sa te trec un pic si prin mentiu:
- Joburi – acolo vezi toate campaniile disponibile si poti alege la care vrei sa te implici. Eu de exemplu am grija sa-mi aleg campaniile unde rezonez/ stiu cate ceva macar despre subiect, ca sa-mi fie si mie mai usor de scris si sa fie si placut.
- Bloguri – iti vezi blogurile inscrise in platforma
- Postari – istoric cu participarile tale
- Contul meu – evident, info despre datele tale inscrise in platforma
- Credit – the money part. Castigurile acumulate/ cele platibile/ istoric. Platile se fac o data pe luna, la inceputul lunii viitoare, prin paypal.
Deci cum spuneam, dupa inscriere in platforma si acceptare, iti alegi campania dorita, scrii si apoi trimiti articolul spre aprobare, folosind formularul aferent fiecarei campanii. Atentie la brief! Trebuie sa respecti brief-ul (linkuri, numar de cuvinte, cuvinte cheie etc.). Ca idee, eu colaborez cu platforma de prin 2018 si n-am avut niciodata probleme sa mi se respinga articolele. Mi s-a intamplat de vreo maxim 3-4 ori tocmai de asta, uitasem anumite parti din brief. Le-am modificat insa si ulterior a fost ok.
Parerea ma despre aceasta platforma
Inchei prin a-ti recomanda advertoriale.eu, este o platforma unde ai ocazia sa-ti monetizezi blogul dar nu numai atat. Ai ocazia sa si inveti mai multe despre blogging (partea de advertising) sa vezi si tu cum arata un brief de marketing de exemplu. Eu de exemplu sunt atras de diversitatea brand-urilor cu care se lucreaza si nu o data am avut placerea sa:
- invat lucruri noi – cel putin uneori am nevoie sa ma documentez pentru o anumita campanie
- sa descoper brand-uri noi si foarte tari! am o lista de site-uri la care apelez cand am nevoie de anumite produse si am completat-o nu de putine ori cu firme descoperite aici
Cum spuneam si mai sus, colaborez cu aceasta platforma din 2018 si n-am de gand sa ma opresc.
sursa imagini: captura de ecran advertoriale.eu si pixabay.com